בעיות בדרך אל היתר בניה

על מנת לקבל היתר בניה בישראל יש לעמוד בלא מעט סטנדרטיים ותוכניות בנייה מקומיות, מחוזיות ולעיתים אף ארציות. מקרים כאלו מכילים בתוכם לא רק בנייה של מבנים חדשים על אדמות שלא עשו בהם שימוש או כאלו ששינו את הגדרת השימוש בהם, אלא בחלק מהמקרים גם בעבור שיפוץ בבית מגורים או בהוספה של ממ"ד ועוד מגוון תוספות בנייה שונות. עם זאת לא אחת מוצאים עצמם בעלי הנכס וגם קבלנים רבים מתמודדים בבעיות בדרך אל היתר בניה, שעלולות לנבוע החל מתכנון לא ראוי ועד אל שליחת בקשה לוועדה עם מסמכים חסרים.

בעיות פופולריות בדרך אל היתר בניה

כמו שציינו מעל אחת הבעיות הפופולריות בדרך אל היתר בניה, היא כמובן בנתונים ובמסמכים הדרושים להגשת הבקשה. בעיה זו עלולה לנבוע גם מצידה של הרשות, אשר עלולה לשלוח נתונים שגויים כמו מפה לא עדכנית, תב"ע ועוד. מנגד גם מבקשי הבקשה עלולים לא פעם להחסיר מסמכים שונים אשר עלולים לגרום לדחייה של הבקשה, כאשר מסמכים עיקריים יכולים להיות החל מנוסח טאבו או בעלות ועד אל מפות לא מעודכנות. כמובן שבעיות נוספות עלולות לצוץ גם עם שליחת הבקשה, שכן במרבית העיריות והרשויות המקומיות ישנן הוראות בנייה כאלו ואחרות, בין אם מדובר בבניית ממד באזור כזה או אחר בבית ועד אל גובה בניין באזורים שונים. לכן עם בקשת הבקשה יש להיצמד אל ההוראות, שכן "פספוס" של הוראה אחת עלול לפסול את הבקשה כולה.

בעיות נוספות ופתרונות יעילים

בנוסף אל הבעיות שצוינו עד כה, חשוב להכיר בטעויות אנוש כמו "איבוד" של היתר בנייה למבנה או שינוי מהותי של הוראות התב"ע באזור המגורים. בעיות שכאלו עלולות להוביל כדי השלכות מהותיות וכלכליות בעבור בעל הנכס, לכן אחד מהפתרונות האפקטיביים יהיו חברות אשר עוסקות במתן הוצאת היתרי בניה. חברות אלו יוכלו לעזור לא רק באיסוף המסמכים, התעסקות אל מול גורמים בירוקרטים אלא גם בעמידה בכל הוראות הבנייה השונות שתכלול את כל בעלי המקצוע. פתרון זה יהיה מקיף יעיל ויעזור לנו לצמצם את זמן הבקשה בצורה משמעותית.