מהי עבודה מועדפת ואיך לבחור אחת?

חיילים משוחררים בישראל נהנים ממגוון רחב של הטבות שונות מהמדינה, חלק מהן נעוצות בהטבות מס מפנקות במהלך השנתיים הראשונות מרגע השחרור וחלק מהן מתגלמות כמשרה מעודפת המזכה גם בבונוס מטעם ביטוח לאומי. משרה זו נעה בין מגוון סוגים שונים של משרות, חלק מהן מאפשרות השתלבות וניסיון במשרות של מכירה ובענפי התיירות, וחלק מהן מאפשרות השתלבות במקצועות אשר מציעים גם מגורים. אך מעל לכל חוויה של עבודה מועדפת הינה חד פעמית, המשלבת אווירה דינמית וצעירה, הכרה של רבדים שונים בחברה הישראלית וכמובן התנסות במקצועות שמרבית החיילים המשוחררים לא דמיינו להיתקל בהם באזרחות.

עבודה מועדפת – מה היא?

הרבה לפני הבחירה בעבודה מועדפת חשוב להכיר את ההגדרות לעבודה זו, כאשר בית העסק בו נבקש לעבוד צריך להיות מוכר בידי ביטוח לאומי ובנוסף עמידה בעוד שני תנאים שונים, הראשון הוא כי מקום העבודה יהיה במרחק של מעל לשישים קילומטרים מבית מגוריו של החייל המשוחרר. התנאי השני הוא בכך שהעבודה בה יעסוק החייל המשוחרר, איננה תחום העיסוק שלו. בנוסף על החייל או החיילת המשוחררים לעבוד במשך כמאה חמישים ימי עבודה מלאים, אשר לא יכללו ימי עבודה קצרים(חצי יום עבודה) ובנוסף ללא חישוב של מילואים וכו. עם זאת עובדים בעבודה מעודפת אשר יבקשו לבצע הפסקה קצרה, יוכלו לעשות זאת בפרק הזמן המוגדר לעבודה מועדפת (עד 24 חודשים מיום השחרור) ולהמשיך בעבודתם.

איך לבחור ואיזה עבודות קיימות

עבודה מועדפת יכולה להיות פתח עבור קריירה מעולה, לא מעט עובדים הצליחו להשתלב במגוון תעשיות דרך עבודה מועדפת. עבודות אלו כוללות בתוכן טיפול באנשים בעלי מוגבלויות, החל מהכוונה והשגה ועד לטיפולי סעד ומוקמות סיעודיים. בנוסף גם עבודות במקצועות שונים בבתי מלון נחשבים לעבודה מועדפת, דרך מגוון תפקידים כמו טבחות, מלצרות, שטיפת כלים ועוד. אל כל אלו מצטרפת עבודה בתחנות דלק, מפעלי תעשייה ובתי אריזה, אתרי בנייה למיניהם ואתרים לגידולים חקלאיים שונים. חלק לא קטן מהעבודות הללו לרבות עבודות בבתי מלון, כוללות גם מערך נסיעות ומגורים יחד עם חבר'ה צעירים ומסגרות שונות ומעולות גם להתפתחות אישית.