מיהו עם ישראל?

מיהו עם ישראל האם זה אותם אזרחים שיושבים באותה פיסת אדמה שבין הים התיכון לירדן על פניו נראה לנו שכן ,שאלה שנצטרך לברר פה . אז השאלה הראשונה היא מה מקורנו ? כידוע , אנחנו עם ישראל מגיעים מבבל העתיקה , לפני כ-4,000 שנה התקיימה שם ציוויליזציה גדולה שאנשיה הרגישו קשורים זה לזה , וחלקו גורל אחד משותף , אלא שלצד התעצמות הקשר בין הבבלים , גדל גם האגו של כל אחד מהם , כלומר הם התחילו לחפש איך לנצל זה את זה ( מזכיר לכם משהו ) והתרחקו עד לשנאה.

לראשונה בהיסטוריה פרץ האגו בקרב תושבי המקום , וכתוצאה מכך נדחפו בני האדם לשלוט על הטבע ולנצל את הכול ואת כולם לטובתם האישית . בניית מגדל בבל המפורסם מסמלת את צמיחתו של האגו ומיטיבה לתאר את השינוי שהתרחש באותה תקופה .

עת שכולם היו שקועים בעצמם , התגלה באחד מן הבבלים רצון להבין את סוד החיים , אותו בבלי , אברהם שמו , סירב להשלים עם המצב באותן השנים , והחל לחפש אחר הדרך להתגבר על האגו שהרס כל חלקה טובה , הוא ניסה למצוא את הנתיב לחיים נעלים יותר , חיפושיו ומחקרו הובילו אותו לפיתוח שיטה רוחנית , שמאפשרת לאדם להתעלות מעל לאגו המפריד בינו לבין חבריו ולהתאחד על בסיס אהבת הזולת .

אלה שהקשיבו והתרכזו סביבו , למדו את השיטה והפכו לקבוצת המקובלים הראשונה בהיסטוריה , עם השנים גדלה הקבוצה וממנה נולדה האומה הישראלית , ייחודה של אומה חדשה זו מושרש במטרה הרוחנית לשמה נוצרה – יישום שיטתו של אברהם כדי להתעלות מעל האגו ולהפיץ בעולם כולו את השיטה להגיע לאהבת אחים .

תפקידו העיקרי של עם ישראל היום, לפי בני ברוך, הוא להביא את העולם לאיזון כך שנוכל לחיות פה חיים מלאים ושלמים כלומר בהרמוניה שלימה עם הטבע הסובב אותנו.

אנחנו נמצאים בזמן קריטי לפני מגיפות קשות מלחמות ושינויי אקלים שיגרמו סבל רב ליושבי כדור הארץ , לכן כדאי שנעשה מאמץ גדול להתחבר מעל פני האגו שמנסה להרוס את חיינו.