מהי אבקת חלבון ולמה זה טוב?

בעשורים האחרונים נכנסו אל חיינו אבקות חלבון, חטיפים עם תוספות חלבון ועוד אינספור מוצרי אכילה שונים הכוללים מנה כזו או אחרת של חלבון. בין המאכלים השונים אפשר למצוא חטיפים לדרך, אבקות בטעמים שונים שניתן להוסיף לשייקים/ארוחות חמות ואפילו כחלק ממאפים. אפשר לומר כי החלבון זוכה בשנים האחרונות לנוכחות לא קטנה בחיים שלנו, בין הוא מנת חלקם של ספורטאים מקצועניים או של ספורטאים חובבים. אך עם גודל הפופולריות והימצאות של מנות החלבון בכל חטיף, מדוע צריכה של חלבון יכולה להיות כל כך טובה עבור גוף האדם ומהי בכלל אבקת חלבון?

מה זה אבקת חלבון?

חלבון הוא בעצם אחד מאבני הבניין החשובים במבנה גוף האדם, אפשר לומר כי הוא מרכיב עיקרי של מרבית החומרים מהם הגוף בנוי. חומרים אלו נמנים החל מזרע הגבר, ציפורניים, רקמות, עצמות, צמיחה של שערות ועוד ועוד. החלבון בנוי מ9 חומצות אמינו שונות, שהינן מסודרות בצורת שרשרת ואותה הגוף יודע לייצר בצורה טבעית בזמן שהוא מצמיח ציפורניים למשל. יחד עם כל אלו חלבונים עוזרים גם בבניית השרירים, כאשר הגוף מבצע פעולה חוזרת כמו הרמת משקולת הפעולה שמתבצעת הלכה למעשה היא בעצם קריעה מבוקרת של סיבי השריר. לאחר מכן השריר נבנה בעזרת צריכה מוגברת של חלבונים, לכן ברגעים שלאחר אימון מומלץ לצרוך לגוף כמות יחסית גדולה יותר של חלבון.

ממה עשוי חלבון ולמה זה טוב?

מכיוון שספורטאים מבצעים מגוון תרגילים שונים בכמה אזורים בגוף ובעצימות גבוהה, צריכת חלבון בצורה טבעית או כתוסף תזונה הינה חשובה להתפתחות תקינה של שרירים ועמידה בקצב אימונים גבוהה ורציף.
כיום מרבית אבקות החלבון הינן על בסיס סויה, חלבון קאזין וגבינה ומרביתן כוללות את תשעת החומצות  השונות שאמורות לכלול את החלבון. מלבד אבקות החלבון ישנם אבקות שונות שניתן להכין איתם מאפים שונים, קישים ועוד שילובים שונים של מאכלים כאלו ואחרים. אך לאלו שאין בידם את זמן ההכנה, יוכלו להנות גם מחטיפים מגוונים בטעמים שונים ובכמויות שונות של חלבון. צריכה מבוקרת של חלבון תעזור בבנייה רציפה של סיבי השרירים, עם זאת חשוב לשמור על מינונים נכונים ולא להפריז בצריכת החלבון.