איך לא להידפק בתהליך הגירושין?

הכנה רגשית ומנטלית

גירושין גובים מחיר לא רק בפן המשפטי אלא גם ברווחה הרגשית והנפשית של כל אחד מבני הזוג. בשל כך מומלץ להיעזר בטיפול ריגשי, קבלת תמיכה מחברים ומבני משפחה. כמו כן מומלץ גם לנהל יומן בכדי להביע את הרגשות שעלולים לצוף בזמן ההליך, כך שניתן יהיה גם לעבד אותם ומעט "לפלוט" אותם למקום ניטרלי כמו דף. בדקנו את הנושא באתר https://www.geronadv.co.il/

כאשר הסכמי ממון נעדרים

במקרים בהם נעדרים הסכמי ממון בין בני זוג, מורכבות הליכי הגירושין עלולה לעלות משמעותית. רצוי לשקול גישור כדי להקל על הסדר פיננסי. הגישור מציע פלטפורמה ניטרלית עבור שני הצדדים להגיע לפתרון מוסכם הדדי, שעלול לחסוך זמן ומצוקה רגשית בהשוואה למאבק בבית המשפט. כמו כן במידה של חלוקת הרכוש ללא גישור, ייתכן ויתקמטו שכלולים נוספים כמו יכולת השתכרות, תקומה למשק הבית, גידול הילדים ואף להיעשות בצורה לא שוויונית.

אסטרטגיית גירושין ומה עם הילדים?

תכנון הליך הגירושין באופן אסטרטגי כרוך בהגדרת יעדים ברי השגה וניהול ציפיות. לכן שיתוף פעולה עם עורך הדין, יאפשר לשרטט את התוצאות הרצויות וליצור מפת דרכים להשגתן. עם זאת חשוב להימנע מקבלת החלטות אימפולסיביות הניזונות מרגשות; במקום זאת, חשוב להתמקד בהשפעה ארוכת הטווח, גם על הילדים וגם על אורך החיים שלנו.

ובאשר להסדרי משמורת ילדים, הם לרוב ההיבט הרגיש ביותר של הליך הגירושין. אך חשוב לזכור כי עניינו העיקרי של בית המשפט הוא טובת הילד. לכן התכוננו לתהליך זה על ידי הבנת אפשרויות משמורת שונות והתחשבות בטובתו של הילד מעל הכל. הפגינו את נכונותכם לתמוך במערכת היחסים של ילדכם עם ההורה השני כדי ליצור סביבה חיובית של הורות משותפת.

כוחו של הגישור

גישור יכול להיות גיים צ'ינצ'ר בהליך הגירושין. הוא מציע סביבה שיתופית בה שני הצדדים יוכלו לעבוד לקראת פתרון בהנחיית מתווך ניטרלי, שיוכל להותיר את התחושות הקשות בצד ולהגיע לפתרון הוגן לכל אחד מהצדדים. כמו כן הליך הגישור יכול לחסוך זמן, להפחית עלויות ולקדם מערכת יחסים ידידותית יותר לאחר הגירושין.

להעצים את עצמנו לעתיד בהיר יותר

בעיצומם של אתגרי הגירושין, חשוב לזכור שתהליך זה הוא הזדמנות לצמיחה אישית ולשינוי חיובי. על ידי פנייה לייעוץ מקצועי, מתן עדיפות לרווחה הרגשית שלנו ובחינת גישור, ניתן יהיה לסלול את הדרך למעבר חלק יותר לפרק חדש בחייך.