השטן לובשת פרדה

מגיעה אנדי מייבבת לנייג'ל ושופכת את ייאושה בפניו כמה מירנדה האכזרית לא מעריכה את מאמציה ועבודתה הטובה. אנדי כמובן מצפה מנייג'ל שינחם אותה או לכל הפחות יהיה לצידה ויבין אותה, אך במקום זאת הוא אומר לה אוי אוי אוי… ממש מסכנונת… את רק מתבכיינת. לא יודעת מי מכיר את הקטע הזה מהסרט השטן לובשת פרדה, לי הוא ממש מזכיר אותנו האנושות, שמתלוננת, מייבבת ולא מרוצה מהקלפים שקיבלה משמיים. 

אנחנו חיים במערכת גלובלית אינטגרלית שאותה מנהל הטבע או אלוהים ללא שום רגשות או התחשבות כלשהי בכל החיים על פני היקום כולו. לטבע יש תכנית והתכנית לא עוצרת מאיזו סיבה שהיא ולא חשוב מה תהיה. עד היום האנושות התפתחה וכבשה כל יעד, הכשרה ומיומנות בכל ענפי המדע, האמנות ובכלל בכל דבר אפשרי. הגענו לסוג של רוויה. מקסימום יכולת פיתוח והכלה של כל הידע שאספנו במרוצת האבולוציה. נראה שאנו עומדים בפני שינוי מאד מהותי בחיינו כפי שאנו מכירים. מכל מקום אנו שומעים אנשים מתלוננים על הא ועל דא, מייבבים ומתבכיינים ממש כמו בסרט, ומה אומר לה נייג'ל? היא סה"כ עושה את העבודה שלה… 

כך גם הטבע – עושה את העבודה שלו, עושה מה שצריך עדי לקדם אותנו המעלה סולם האבולוציה  ואנחנו במקום לשתף פעולה (כי אנחנו הרי יותר חכמים מהטבע…) מנסים לכופף את הטבע לפי השכל הקטן שלנו. אנו בני האדם נבראנו כפי שכתוב בכתבים הקדושים שלנו כיצר הרע, כן, כן, אנו יצר רע. אין בנו שום דבר טוב, כל הפעולות שכביכול אנו עושים למען אחרים שלא יטעו אתכם, אנו עושים למען עצמנו שיהיה לנו יותר טוב ונוח, לא נזיז אצבע אם לא נרוויח מכך. גם אימא עושה לבנה כאילו לטובתו היא אבל קיבלה מהטבע את הרצון והיכולת להעניק לו שכמובן גם מסב לה המון עונג. 

התפתחותנו הגיעה לשיאה ומכאן נותר רק לעבור לשלב הבא בהתפתחותנו. השלב הבא הוא לא פחות ממהפכה בתפיסת המציאות שבה אנו חיים להתפתחות רוחנית אחרי שסיימנו התפתחות חומרית. לא פלא שהאנושות נמצאת במבוכה ובהרגשת חוסר אונים בתקופה זו, כי זה שלב לא ידוע ולא מוכר לאף אחד, חוץ ממקובלים שבמשך אלפי שנים כותבים לנו ממש הוראות הפעלה והדרכה איך הטבע פועל, מה מטרתו ומה תפקידנו במערכת עצמה. יבוא יום וכתבים אלו יהיו מוכרים לכל אחד ואחת כמו שכתוב "וידעו אותי כולם מקטנם ועד גדולם".