התפתחות רוחנית לאהבת חינם

עם ישראל התחיל את קיומו ע"י אברהם. אברהם אבינו היה כהן בבבל, שהייתה אז מרכז העולם התרבותי, אשר ראה איך האנושות דאז משתנה למול עיניו מחבורה של משפחות ושבטים שחיים בשלווה יחסית לאנשים אינדיבידואליסטים ואגואיסטיים שלא מסוגלים להסתדר ולסבול אחד את השני. קצת פשטני אבל זו תמצית המצב שהיה שם. אברהם החליט לחקור את התופעה ו"בגיל 40 הכיר את אלוהיו". הקבלה מסבירה שאברהם הבין שמדובר בהתפתחות האנושית הטבעית שבה האגו האנושי גדל לרמה כזו שהנטייה שלו להשתמש באחרים לטובתו יוצאת משליטה ומוציאה את האדם ואת כל החברה מאיזון. 

נשמע מוכר נכון? בדיוק כמו היום. אבל התגלית של אברהם כללה גם הארה שהטבע עושה זאת בכוונה, זו לא טעות בהתפתחות אלא מעבר לשלב הבא שבו האנושות צריכה לאזן את האגו האנושי ולהתפתח מ"בהמות" ל"בני – אדם" – כאלה שיוכלו מעל לאגו, מעל לכל ההבדלים, השוני ואי ההסכמות להתחבר באהבת אחים, נתינה, התחשבות וכבוד. 

זהו הבסיס של העם שלנו. 'ואהבת לרעך כמוך'. סביב אברהם נאספו אנשים מכל רחבי האזור, ללא קשר משפחתי ביניהם אלא רק רעיון. אידיאה משותפת – הרצון להגיע ליחסים וקשרים אנושיים של רעות ואהבה, למרות שהם היו אינדיבידואליסטים ואגואיסטיים. אלו היו אבותינו. הם עלו לארץ ישראל ולתקופות קצרות הם אפילו הצליחו להגיע ליחסים כאלה – בתי המקדש – אלו היו לא רק מבנים מאבן אלא זה היה מצב היחסים בעם, הרצון החזק שלהם לחיבור משך אליהם את כוח החיבור החיובי שבטבע שחיבר ביניהם לאפשר מגע עם הטבע העליון בעצמו. כאשר הם נפלו מהמצב, חרבו בתי המקדש ויצאנו כולנו לגלות. 

כיום האנושות הגיעה לשיא התפתחותה. שוב. ואין לה שום פתרון לרמת השוני, השנאה ואי ההסכמות בין האנשים. אנחנו רואים זאת בכל תחומי החיים ובכל רמות הקיום. אין פתרון דרך האגו – המצב בוודאות יביא את האנושות לכיליון. אבל בעם ישראל טמון הסוד. כיצד בחיבור אנושי מעל לאגו ניתן למשוך את כוח החיבור החיובי הטמון בטבע. הכוח מחכה שנשתמש בו והוא זה שיאזן את כולנו וישלים את ההתפתחות לטובה. 

בתת-מודע, כל אדם בעולם מרגיש שיש משהו שונה ביהודים. אנחנו לא מרגישים זאת ,להפך, אנחנו לא סובלים אחד את השני. אם לא היו לנו אויבים ממזמן היינו כבר אוכלים אחד את השני ונעלמים לגמרי. כאשר נפלנו מאהבת אחים, כל הגובה הרוחני התהפך לשנאת חינם. זו ההרגשה שקיימת בישראל היום והיא חונקת ורעילה. אומות העולם מרגישים זעם כלפינו כי הם מחכים לתרופה. אנטישמיות היא הקריאה שלהם לעזרה, לגאולה. אור לגויים זה הייעוד שלנו. הם מבקשים מאיתנו והפעם הדרישה תהיה כואבת וטוטאלית. תתחברו ביניכם ותביאו לנו את הדבר היחיד שחסר ושצריך נואשות בעולם – הסטארט אפ הישראלי האמיתי – אהבת חינם.